«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

گفتگو با حسین دارابی، کارگردان «هناس» در حاشیه اکران فیلم| اهمیت درگیر شدن مخاطب با فیلم

  • کد خبر: ۱۱۶۱۴۷
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
گفتگو با حسین دارابی، کارگردان «هناس» در حاشیه اکران فیلم| اهمیت درگیر شدن مخاطب با فیلم
حسین دارابی، کارگردان فیلم هناس در حاشیه دومین اکران این فیلم با حضور عوامل و خانواده شهید رضایی نژاد از وضعیت اکران این فیلم گفت.

به گزارش شهرآرانیوز،در حاشیه اکران این فیلم «حسین دارابی» کارگردان فیلم در گفت و گوی اختصاصی با شهرآرانیوز، پاسخگوی سوالات ما بود که آنچه در ادامه خواهد آمد، ماحصل این گفت و گو است:

 

گفتگو با حسین دارابی، کارگردان «هناس» در حاشیه اکران فیلم| اهمیت درگیر شدن مخاطب با فیلم

مهمترین اصل برای من این است که مخاطب درگیر فیلم شود

دارابی با اشاره به تغییراتی که پس از اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر تا اکران عمومی فیلم در آن رخ داده است گفت: برای من به عنوان یک فیلمساز، مهمترین اصل این است که مخاطب درگیر فیلم شود. برای اکران فیلم در جشنواره، فرصت کمی داشتیم. اما پس از جشنواره، این فرصت به وجود آمد که با توجه به بارها دیدن فیلم، بازخورهای فیلم و نظرات منتقدان، اصلاحاتی در مونتاژ فیلم به وجود آمد. از جمله این که ریتم فیلم تندتر شد تا برای مخاطب خسته کننده نباشد.

وی افزود: جدای از این که برخی از انتقاداتی که در جشنواره به فیلم ها صورت می‌گیرد، ناشی از برخی موارد غیر سینمایی است و به جای آن که درباره فیلم صحبت کنند، به پیشینه کارگردان و حامیان فیلم و مسائل سیاسی و ... می پردازند، اما نظر منتقدان خوب بسیار مهم است و به همین منظور، ما هم تعدادی از منتقدان و کارگردانان خوب را دعوت کردیم. فیلم را دیدند و نکات قوت و ضعف فیلم را همزمان با اکران فیلم مطرح کردند که بسیار ارزشمند بود.

هنوز سوژه‌ای برای کار جدید خود در نظر نگرفته‌ام

دارابی خاطرنشان کرد: برای کار بعدی هنوز دقیقا موضوعی را در نظر نگرفته ام. یک سری موضوعات و سوژه ها مطرح است که در دست بررسی است تا به قطعیت برسد. بالاخره وقتی قرار است بیش از یک سال از عمر خود را برای ساخت یک فیلم بگذاریم، باید سوژه مناسبی را هم برای این کار در نظر بگیریم.

ساخت فیلم‌های بیوگرافی بسیار پیچیده است

وی افزود: فیلم های بیوگرافی نظیر هناس بسیار پیچیده است و ساخت آن دشواری های زیادی دارد. لذا مشخص نیست که در آینده بخواهم ساخت همین گونه فیلم ها را ادامه دهم. اما در مورد هناس باید بگویم که ما خودمان سفارش دهنده کار بودیم و موضوع آن برای ما دغدغه بود. حوزه هنری هم پای کار آمد و در نهایت این فیلم ساخته شد.

رشد آرای مردمی فیلم در جشنواره برای ما بسیار ارزشمند بود

دارابی در خصوص اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز گفت: در جشنواره در نظرسنجی مخاطبان رشد خوبی داشتیم که تصور آن را هم نمی کردیم. با وجود آن که فیلم ها و کارگردانان خوب در جشنواره حضور داشتند، تا پیش از قطع نظرسنجی در روزهای پایانی، به رتبه هفتم آرای مردمی رسیده بودیم که برای ما بسیار ارزشمند بود. ضمن این که باید بگویم ما به دلایل مختلف تقریبا در زمان جشنواره هیچ اکران مردمی نداشتیم. مثلا خانم زارعی در همان زمان جشنواره درگیر کار «جیران» بودند و مجبور بودند در آن کار حضور داشته باشند.

بهترین بازخورد کار را در بهشت زهرای تهران داشتیم

وی در پاسخ به پرسشی درباره بهترین بازخوردهایی که از اکران فیلم داشته است نیز اظهار کرد: هفته گذشته این فیلم با تلاش تعدادی از دوستان در قطعه شهدای بهشت زهرا اکران شد که با بازخوردهای مردمی بسیار خوب و جمعیت بسیار زیاد اکران شد و تا نیمه شب هم طول کشید. این یکی از بهترین بازخوردهایی بود که از کار داشتیم. این اکران برای من خیلی خاص و جذاب بود و پس از اکران هم مردم لطف بسیار زیادی به ما داشتند.

دعوت از مخاطبان برای تماشای هناس

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود آن که فیلم بیوگرافی بود و دست ما در موارد بسیاری بسته بود، تلاش خود را کردیم که یک فیلم جذاب بسازیم. از مخاطبان و خصوصا خانواده ها هم دعوت می کنم که این فیلم را ببینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->